onsdag 1 december 2010

Snö, snö och åter snö

Ja, vintern kom ju verkligen med buller och bång i år. Dessutom redan i slutet av november! Jag undrar hur det ska sluta. Kommer vi att ha snö nu fram till mitten av april? Som den skåning jag är pallar jag inte alltför långa perioder med snö. Jag minns förra vintern som ju var både kall och snörik. Till slut var jag så trött på snön och längtade efter att få se gräs. När jag var ute och körde en dag och passerade Höör råkade jag se deras fotbollsplan. Den var snöfri och lyste grön och fin! Vet inte om de har värmeslingor i den eller om den bara var skottad men bara åsynen av det gröna gjorde mig glad och ingav hopp om vår.

Visst är det vackert med allt det vita och julstämningen infinner sig ju helt automatiskt men det behöver väl inte snöa varje dag?!

Tur att vi har vedboden full med ved för det går åt ganska mycket varje dag nu när det är så kallt. Dessutom märks det att våra gamla otäta fönster läcker värme som små såll så på morgonen är det minst sagt svalt inne! Jag hade hoppats att de nya fönstren skulle komma i före vintern men så blev det inte. Jag ville måla dem klart först och det har tagit sin tid och jag är fortfarande inte färdig. Ska nog försöka ta ett tag med penseln idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar