måndag 3 januari 2011

Snön lyser vit på (stall)taken

Under julens snöoväder samlades det en hel del snö framförallt i takvinkeln mellan stallet och logen. Nu verkar det som att det eventuellt ska bli mer snö i veckan så jag tog det säkra före det osäkra och skottade bort så mycket jag kunde med hjälp av en lång kratta. I början kändes det lite småläskigt att stå högt uppe på stegen och sträcka sig så långt det gick men efter ett tag vande jag mig och blev modigare och modigare samtidigt som jag klättrade allt högre... Eller var det för att snöhögen på marken nedanför blev allt större så att avståndet till marken från taket kändes kortare ju mer jag skottade?

Nu återsår bara att frakta bort den stora snöhögen eftersom den tyvärr hamnade precis utanför stalldörren så att den inte går att öppna :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar